fredag 4 december 2009

Tv-tablå fredag



Ikväll är det säsongspremiär för det roande och bildande tv-programmet På spåret. Jag själv som jobbar hela kvällen kommer att få titta i efterhand på den fantastiska uppfinningen svt-play. Det ska även bli kul att se hur programmet klarar av generationsskiftet när de något yngre herrarna Luuk och Lindström ska axla manteln efter Oldsberg och Hellberg. Förhoppningsvis får På spåret ett litet uppsving från förra året då frågorna var antingen obegripliga eller för lätta.

Appropå fredagens tv-tablå har aftonbladet gjort ett scoop av tävlingen om tittarna mellan just nämnda På spåret på SVT och kareoke-programmet Idol på tv4. De grävande journalisterna på aftonlögnen har till och med gått så långt att man frågat kändisar vilken kanal de kommer att välja ikväll klockan 20. Bland annat tillfrågades den förra lyxhustrun och min blogg-kollega Magdalena Graaf. Föga förvånande svarade Graaf följande "Jag kommer att se Idol! Har aldrig sett På spåret i hela mitt liv" Åh fan.

2 kommentarer:

  1. programmet fick en del kritik i tidningen idag, men jag tyckte att det blivit bättre. men jag står inte ut med ranelid och hans bruna fejs. kul dock att han vid ett tillfälle svarade "det här är 100% rätt" och så var det fel. / t.o.t.t.e.

    SvaraRadera
  2. Björn "läppglanset" Ranelid eller kort och gott "den ödmjuke".

    SvaraRadera