lördag 1 maj 2010

Vaknar tidigt en lördag för att ta en nypa luft och köpa färsk fisk på torget och lite gott vin till kvällens 30-årsfest på Systemet. Men istället för denna kulinariska resa för gomseglet möts man av en massa tomtar med "nej till allt" och "gör allt bättre nu" på handskrivna skyltar nertecknade med krita i olika färger. Det är första maj och allt är stängt.

Det fina med systembolaget är att de inte behöver ha öppet när kunderna vill utan istället när den statliga apparaten vill. För service och kundanpassning är nämligen inte något Systembolaget behöver ägna sig åt för vi har inget annat val än att gå till en statlig institution och snällt ställa oss i kö för att sedan få skäll för att man inte fick fram legitimationen innan kassörskan hann att fråga.

Jävla Systembolaget!

Nu har jag själv skrivit en skylt på ett wellpappark med mina gamla dagiskritor som lyder "Sprit åt folket, NU!".

4 kommentarer:

  1. Sitter du och tittar på din skylt idag och ångrar det du skrev...?!

    SvaraRadera
  2. Men vad hände med idealen? / Totte

    SvaraRadera
  3. Jag har nu, några dagar efter detta inlägg, ångrat mig och tar tillbaka allt. Systembolaget får gärna hålla stängt när jag jobbar eller är sysselsatt på annat sätt.

    SvaraRadera