tisdag 5 januari 2010

De galna männen

Saknaden efter Sopranos blev stor. Jag tog mig igenom alla avsnitt och det blev som ett svart hål, en tomhet och saknad efter mer. Det är svårt med serier för antingen blir man trollbunden och lever sig in i den och liksom lever tillsammans med rollfigurerna. Man till och med snor citat eller inspireras att klä som dem. Det andra scenariot är att den verkar lovande men man tröttnar och till skillnad från en två timmar lång film har man nu hur många timmar som helst att ta sig igenom.


För några dagar sedan damp den så ner i brevinkastet. Den första säsongen av serien Mad Men. En serie om en reklambyrå i 50-talets New York med, som titeln avslöjar, äregiriga män. På två dagar har hittils 6 avsnitt bara rusat förbi och abstinensen och hungern efter fler finns kvar. Turligt nog finns det många fler avsnitt att vältra sig i. Måste medge att det var en chansning för innan jag beställde serien hade jag inte sett ett enda avsnitt.

6 kommentarer:

  1. Helt klart en välekiperad serie - men är den bra? Jag har faktiskt inte sett mer än nåt enstaka avsnitt. /Huskatten

    SvaraRadera
  2. Ja, den är bra. Fast lite mer lågmäld än Sopranos. Vi har sett halva första säsongen och den når inte Sopranos-höjder än...

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sett piloten, den övertygade inte mig att fortsättat titta på resten av serien, men ska nog ge den en chans ändå.

    Hur går det med jobbsökandet? Någon tur?

    SvaraRadera
  4. Det är ju så med serier att man får ge den en chans. Med jobbsökandet inget nytt. Söker för fullt men får ju inte ens komma på intervju..

    SvaraRadera
  5. Hålle med på båda punkterna, på A kommer jag nog dock se färdigt på Entourage innan jag ger mig i kast med Mad Man på riktigt tror jag, jag har ju bara 2,5 säsonger kvar eller not.

    Det är verkligen tunt på jobbfronten, jag sökte lite oväntat till Rikspolisstyrelsen idag, känns lite annorlunda.

    SvaraRadera
  6. Apropå välekiperad: Huskatten bör spana in Miss Holloway i ovan nämnda serie. Het, hetare, hetast. Jag har funnit en stilikon!

    SvaraRadera