måndag 1 februari 2010

Jönköping då och nu


Varje onsdag är det lite extra festligt här hemma. Hela förmiddagen vankar jag av och an och hoppas att brevbäraren varit lite extra snabb just idag. För är det onsdag då vet man att ett nytt nummer av Jönköping Nu trillar igenom brevinkastet och lägger sig och läskas på dörrmattan.

För några år sedan när tidningen var ung och jag själv en aning yngre, ringde jag till ansvarig utgivare för tidningen och frågade varför just jag blivit utvald att läsa det senaste lokala skvallret. Hon svarade att alla som bor i Jönköping får Jönköping Nu med posten varje onsdag, vare sig man vill eller ej. Jag tyckte detta var en aning märkligt eftersom jag inte anmält intresse till tidningen och att jag dessutom har en lapp med budskapet "ej reklam" på dörren. Hon kontrade då med att det alls inte är reklam eftersom det innehåller "journalistiska texter". Jag får nu i efterhand tacka ansvarig utgivare tillika vd för att jag nu vet hur journalisktiska texter ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar