torsdag 5 november 2009

Den ljudliga tystnaden


När man sitter hemma själv och förväntas skriva en hemtenta kan det lätt bli ett tyst oljud. Man behöver något som fyller tystnaden och oljudet. I dag blev det tv:n som fick fungera som lugnande. Till att börja med är Morgon-tv på SVT det perfekta sättet att hålla en sällskap tillsammans med en kopp te. När det är slut får de förvirrade motsvarigheterna på TV4 en halvtimme på sig att få mig att välja den kanalen istället. De har inte lyckats. Bara en sån grej att ha två programledare tycks ställa till det för dem och resultatet blir allt som ofta att de pratar i mun på varandra och inte riktigt har koll på vad de ska säga. Bara fylla ut tiden tycks det. När jag pinat mig igenom denna halvtimma, kommer det verkliga testet för mig. Ska jag orka mig igenom två timmar med Efter tio. Den alltid lika oprofessionella Baloo von Sivers försöker, lika förvirrat som sina kollegor i Morgonsoffan, att lotsa oss tittare mellan moralkakor, allvarliga ämnen, champagnesmuttande och rent nonsens. Jag klarade mig igenom tjugo minuter. (Vilket innefattar tre reklampauser på TV4).


Om jag fått något pluggat? Jovars.

1 kommentar:

  1. Hahaha! I hear you brotha =)

    Vem fan orkar med det koffeinpumpade puckot Steffo "lustjakten" Törnkvist kl. 7 på morgonen?

    Frågan om TV4:as vara eller inte vara är för mig helt likgiltig - lägg ned skiten, det är det enda humana att göra.

    SvaraRadera